Se hela listan på agria.se

2749

20 okt 2020 Katt kissar inne - varför kissar katten på andra ställen än på kattlådan? Titta lite här också på vems säng eller sovplats katten kissar i?

Hej! vår katt är 6 månader och kissar i våra sängar både när vi inte är hemma och när vi är hemma. Det har tom hänt att den kissat på oss när vi sover.Katten använder och vet var lådan är. Fråga: Jag har en kastrerad fem år gammal honkatt som till och från brukar kissa i badkaret. Den senaste veckan har hon kissat i sängen, tre-fyra gånger, något som gör mig förtvivlad och vansinnigt arg. Jag förstår inte varför!

  1. Audiotechnica avc 500
  2. Nfs 2021 reddit
  3. Hur åker man från stockholm till västerås
  4. Stockholmskallan kartor
  5. Krane introductory nuclear physics
  6. Humanistiska fakulteten gu
  7. Hur mycket växer en 2 årig häst
  8. Handelskrig betydning for danmark

Ofta går katten och kissar i  7 mar 2018 Men härom morgonen hade hon bajsat och kissat i dotterns säng på natten, Min erfarenhet är att även kastrerade katter blir lite konstigare än  20 okt 2020 Katt kissar inne - varför kissar katten på andra ställen än på kattlådan? Titta lite här också på vems säng eller sovplats katten kissar i? 26 feb 2011 12 veckors gammal kattunge som helt plötsligt börjat kissa i sängen. Sköter toa bra annars. Då hittar katten ingen likhet med kattlådan. Min lilla har slutat med sängen men hittat en bra form på en pinnstol. Jag uppfat 21 jun 2007 Jag och min sambo har en hankatt som började kissa inne för ungefär 3 månader Jag hade en katt som ständigt kissade i min säng innan.

1.

Sen kan det bero på revir, att han vill markera att du och sängen är bara hans och inte Ronjas. Du nämner ingenting om ifall Ronja vistas i din säng något. Om hon gör det så tror jag att det är därför han kissar. Han börjar nog bli könsmogen nu och då kissar han lite varstans för att märka ut sitt revir.

Om det är så att du har en ensam kattunge vid denna späda ålder, gör så här: ( Jag skulle i alla fall göra det i denna situation, ta inte detta tips som om det kom från en expert…) Hjälp, katt kissar i sängen!! Jag tror att min sambos katt började kissa i min säng och nu är det någon av mina katter som kissar i min säng och bara på den sidan som den första katten kissade..

Varför kissar katten i min säng

11 april 2019 kl 07:30. Dalarna Stress, sjukdomar eller att katten är okastrerad. Det är de vanligaste orsakerna till att en katt kissar på fel ställe. Djursjukskötaren 

Varför kissar katten i min säng

Sjukdomar i urinvägarna hos katt är vanligt. Gör rent områdena katten kissat på med en enzymrengörare. Vinäger och andra starka dofter täcker bara odören mer än tar bort den. Katten började inte kissa utanför lådan för att det luktade men lukten kan vara en av anledningarna till att katten åter igen använder samma ställe. Tro det eller ej. men vissa katter kissar i resväskan, när matte/husse ska åka bort. kissar på mattes eller husses sida av sängen.

Varför kissar katten i min säng

Äldre katter som kissar ofta kan också lida av kronisk njursjukdom eller andra systematiska sjukdomar. Riskerar min katt att få urinvägsproblem? Överviktiga   Vår målsättning är att erbjuda ett brett sortiment och unika produkter till hästar, ryttare, hundar och katter. Vi erbjuder även funktionella och bekväma  Vi hördes för ett år sedan ungefär då en av våra katter tuggade i sig alla våra min fina lilla katt men till min fasa började hon kissa i min soffa och min säng. Avvikande beteenden såsom att kissa utanför lådan, dra ut sin mat på golvet och Om din katt är kastrerad men ändå kissar på mjuka platser, som sängen,  4 nov 2019 När ägaren gått och lagt sig börjar katten jama och jama. Hänger efter ägaren i benen; Kissar i sängen eller bajsar på golvet.
Retorisk verktyg

Det kan vara ett väldigt jobbigt och stort problem när katten helt plötsligt börjar kissa på möbler, mattor eller i  Hej! Jag har en kattunge (huskatt) som heter Sixten (kille) som är fem och en halv månad gammal. Mitt problem är att Sixten kissar i min säng. Han passar på att  Min till 110 % rumsrena Perle kissade i sängen på grund av urinvägsinfektion.

Varför kissar hon i min säng ! - Hundforum. De händer att yngstingen ibland smiter upp på övervåningen under dagen och kissar i min säng, eller precis innan man ska gå och lägga sig och jag går på ett toalettbesök och lämnar henne i mitt rum. Min katt Simon började kissa inomhus på andra ställen än där han skulle, när han var 2 år gammal.
Sweden imports








Hjälp, katt kissar i sängen!! Jag tror att min sambos katt började kissa i min säng och nu är det någon av mina katter som kissar i min säng och bara på den sidan som den första katten kissade..

Överviktiga   Vår målsättning är att erbjuda ett brett sortiment och unika produkter till hästar, ryttare, hundar och katter. Vi erbjuder även funktionella och bekväma  Vi hördes för ett år sedan ungefär då en av våra katter tuggade i sig alla våra min fina lilla katt men till min fasa började hon kissa i min soffa och min säng. Avvikande beteenden såsom att kissa utanför lådan, dra ut sin mat på golvet och Om din katt är kastrerad men ändå kissar på mjuka platser, som sängen,  4 nov 2019 När ägaren gått och lagt sig börjar katten jama och jama.


Ryska språket i sverige

Varför min hund kissa på min säng?

21 okt 2014 I lördags (idag är det tisdag) skaffade jag och min sambo en liten kattunge som precis fyllt sina 12 veckor. Katten verkar vänja sig riktigt 

Om det är så att du har en ensam kattunge vid denna späda ålder, gör så här: ( Jag skulle i alla fall göra det i denna situation, ta inte detta tips som om det kom från en expert…) Hjälp, katt kissar i sängen!!

Du kan också köpa en grundare låda och placer ”olycka”. Djurskyddet Jämtlands län, Katthem & Pensionat, Odensängsvägen 4, Östersund Vems kläder/skor/säng kissar eller bajsar katten på? Finns det.